Veel mensen betalen te veel aan energie, zo ook bedrijven en ondernemingen. Alles dat werkt, heeft dan ook energie nodig. Van het menselijk lichaam tot computers en wasmachines; energie is de basis van het leven.
Als het op elektronica aankomt, nemen bedrijven natuurlijk de eerste plaats in. Binnen de meeste kantoorgebouwen worden ontzettend veel apparaten gebruikt die energie nodig hebben, waaronder printers, computers, lampen en zelfs robots. Vaak betalen bedrijven veel te veel aan energie. Maar het is in de praktijk een stuk lastiger om binnen een onderneming te besparen dan bijvoorbeeld thuis. Daar kan een energie advies bij helpen!
Management
Een gebrek aan energie management is de grootste reden waarom bedrijven zo veel betalen. De energie gaat naar enorm veel apparatuur, wat het lastig maakt om precies te weten waar op bespaard kan worden. Je kunt als bedrijf een specialist inschakelen op het gebied van energie. Er komt dan iemand langs die een energiescan maakt van jouw bedrijf die aantoont waar alle energie naartoe gaat. Op basis van de resultaten, brengt deze persoon een energie advies uit. Vervolgens kun je op gepaste wijze besparen.
Zo kun je, als voorbeeld, de lampen uitdoen wanneer er niemand meer op kantoor is. Ook tijdens vakanties zien we vaak dat scholen en andere bedrijven de verlichting aan laten; dit is nergens voor nodig! Zo zijn er nog veel meer andere gebieden waarop men kan besparen.
Persoonlijk energie advies
Ieder bedrijf is uniek en gebruikt energie op een andere manier. Bepaalde bedrijven verbruiken ook een stuk meer energie dan anderen, wat telkens een andere energiescan oplevert. Het is daarom verstandig om een persoonlijk energie advies uit te laten brengen en niet te kijken naar een algemeen advies.
Wanneer een bedrijf meer energie bespaart, wordt niet alleen de rekening lager, maar wordt het bedrijf ook nog eens energiezuiniger. Dit kun je als onderneming aantonen en op deze wijze kan er reclame gemaakt worden. Veel bedrijven laten, door middel van bedrukkingen of spandoeken op hun panden, auto’s en websites, zien dat zij energiezuinig zijn. Dit laat de klant weten dat de onderneming zich inzet voor een beter milieu!