Er zijn een paar simpele items en tips die je kunnen helpen om jouw (potentiële) klanten over te halen tot impuls aankopen. In deze blog geven we je graag wat inspiratie. Een aantal meubels die je kunt toevoegen, waar je die het beste kunt plaatsen en andere tips voor het behalen van meer impulsaankopen.
Merk vriezer
Met een merkvriezer, bijvoorbeeld een Ola vriezer laat je aan al je (potentiële) klanten zien dat jij lekkere ijsjes verkoopt. Met de lente en zomer in het vooruitzicht kan dit een hele leuke toevoeging zijn. Het is belangrijk dat dit een merkvriezer is. Dan is het voor de klanten vanaf een afstandje al duidelijk wat voor ijsjes ze kunnen vinden bij jou. Bijvoorbeeld met een Ola vriezer maakt voor de klant al snel duidelijk om wat voor ijsjes het gaat. Magnums, cornetto en twisters. Ola is een erg bekend merk voor veel mensen.
Kleine koeling of frisdrankautomaat
Een kleine koeling of een frisdrankautomaat kan hetzelfde effect hebben. Van een afstand is het al duidelijk wat er te vinden valt. Daarnaast vinden veel mensen het een toegevoegde waarde als hun drankje goed gekoeld is en ze deze meteen gekoeld kunnen drinken of makkelijk mee kunnen nemen.
Meer over impuls aankopen
Om impuls aankomen te stimuleren is het van belang om koopdrempels weg te halen. Het moet dus zo makkelijk mogelijk zijn om iets te kopen. Daarnaast zijn er nog een paar andere tips om impuls aankopen te stimuleren. Waar zet je de ola vriezer of koeling met frisdrank neer? Dit doe je het best in de buurt van de kassa óf in de buurt van je bestverkopende producten. Dit zijn de plekken waar je klanten kunt verleiden tot ongeplande aankopen. Geef niet te veel keuze. Consumenten zijn erg slecht in kiezen. Gooi de vriezer dus niet vol met 20 verschillende ijsjes zodat de klant ‘’lekker veel keuze’’ heeft, maar beperk je tot een stuk of 6 soorten.