Je kunt ervoor kiezen om je leads door een bedrijf zoals B2B leadgeneratie te verzamelen. Maar je kunt er ook voor kiezen om zelf lead te gaan verzamelen. Maar op welke platvormen kun je leads verzamelen? En op welke manier? Mensen laten niet zomaar meer hun gegevens achter. Dus zul je creatiever moet zijn met het verzamelen van deze gegevens.

Geef iets terug

Om ervoor te zorgen dat mensen hun gegevens achter te laten kun je iets teruggeven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een eBook. Door een gerelateerd eBook aan te bieden zullen mensen in ruil hun gegevens achterlaten om het bestand in ontvangst te nemen. Zorg dat mensen getriggerd worden door het boek. Een ander voorbeeld kan een checklist zijn. Zoals een inpaklijst. Mensen geven eerst aan door middel van een vragen lijst waar ze naar toe gaan? Voor hoelang? Met hoeveel mensen en welke activiteiten ze gaan doen. De inpaklijst zal naar het mailadres verstuurd worden. Hierdoor verzamel je gemakkelijk gegevens.

Geef kennis door

Door een online Webinar te organiseren, kunnen mensen zich gemakkelijk inschrijven om de code in ontvangst te nemen. Hierdoor kunnen ze meer kennis verkrijgen en vragen stellen over het onderwerp. Zie het als een kleine online workshop. Dit is een andere manier om leads te verzamelen. Zorg dat je doelgroep het de moeite waard vindt om in te schrijven of te gaan kijken. Zorg voor passende onderwerpen en deel relevante kennis. Liever niet in beeld? Denk dan aan een podcast. Deze kan gemakkelijk onderweg beluisterd worden. Bedenk vooraf goed wat bij jou en het bedrijf past en wat mogelijk is. Zorg dat het niet alleen de moeite waard is maar dat het er ook goed uitziet. Wanneer je hier half werk aflevert zal dit een stempel zetten op de rest van het bedrijf.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *