Het inrichten van een nieuwe werkruimte, waar je medewerkers goed en gezond in kunnen werken, heeft nog heel wat om handen. Er zijn verschillende zaken waar je rekening mee moet houden. Zo moet je ervoor zorgen dat er genoeg werkplekken aanwezig zijn waaraan je werknemers hun werk kunnen verrichten, en moet je de juiste meubelen kiezen. Ook is je werkruimte of kantoor vaak het visitekaartje van je bedrijf. Elke bezoeker of klant die langskomt, doet een indruk op, waardoor het goed is als je werkruimte ook je huisstijl en waarden weerspiegelt. Daarnaast is ook de akoestiek in de ruimte iets om rekening mee te houden. De ideale werkruimte is natuurlijk ook afhankelijk van het soort bedrijf en het karakter van de werkzaamheden. Kortom, veel om rekening mee te houden. In dit artikel vertellen we je hoe je goed van start kunt gaan.
Kies goede kantoormeubelen
Je medewerkers moeten gezond aan het werk kunnen. Een belangrijk onderdeel van je werkruimte zijn dus de meubelen die je erin zet. Kies waar mogelijk voor ergonomische kantoormeubelen. Dat zijn meubelen die de juiste ondersteuning bieden. Een ergonomische bureaustoel is bijvoorbeeld op verschillende manieren verstelbaar, zodat verschillende mensen er goed op kunnen zitten. Elk lichaam is anders, waardoor het belangrijk is dat de meubelen in je werkruimte op verschillende gebruikers kunnen worden afgesteld. Zorg er ook voor dat die meubelen vervolgens wel op de juiste manier worden afgesteld. Dat zorgt ervoor dat je medewerkers zonder fysieke problemen kunnen werken.
Breng je huisstijl tot leven
Ook is het belangrijk dat je je huisstijl in het interieur doorvoert. Dat kun je doen door de kleuren van je logo in het meubilair of de aankleding van de ruimte te verwerken. Kies er bijvoorbeeld voor om de muur of het plafond aan te kleden met stijlvolle akoestische panelen in de kleuren van het bedrijf, of bekleed de vloer met vloerbekleding op maat. Ook met raamdecoratie kun je je huisstijl mooi in de inrichting laten terugkomen.
Een projectinrichter helpt
Een projectinrichter kan je helpen bij het inrichten van een nieuwe werkruimte of een nieuw kantoor. Zij hebben alle aspecten van het vak goed in de vingers, waardoor ze in staat zijn je aan de ideale ruimte te helpen. Ook weten ze de juiste kantoormeubelen uit te zoeken, zoals de Herman Miller Aeron. Samen komen jullie tot de juiste indeling en inkleding van je nieuwe werkruimte. Dat zorgt ervoor dat jij en je werknemers zo effectief mogelijk aan het werk kunnen.