Wil je jouw bedrijf beter in de markt zetten? Dan kun je natuurlijk aan verschillende dingen denken. Waar online marketing enorm populair is en veel op kan leveren, is ook offline marketing nog steeds het overwegen waard. Bij offline marketing kun je bijvoorbeeld denken aan het maken van visitekaartjes, tijdschriften of flyers. Een flyer is een goed middel om jouw dienst/product te promoten. Om er het maximale uit te halen, is het echter wel van belang dat je een goede flyer maakt. Maar hoe doe je dat, een goede flyer maken? Wij helpen je op weg en zetten de beste tips hieronder op een rij.
Het doel bepalen
Als je van plan bent om jouw dienst en/of product te promoten met behulp van een flyer, dan is het eerst belangrijk om het doel hiervan te maken. Wat wil je bereiken met het delen van jouw flyer? Wil je dat mensen contact met je opnemen, je website bezoeken, gegevens achterlaten of mensen gewoon informeren? Het is van belang om dit eerst helder voor jezelf op een rijtje te zetten. Om mensen over te halen om je website te bezoeken of om gegevens achter te laten, is het van belang dat je dit makkelijk voor hen maakt. Je kunt dit doen door bijvoorbeeld de websitelink duidelijk weer te geven of door een QR-code te gebruiken die naar een bepaalde pagina leidt. Zodra je een doel hebt bepaald, kun je verder met de overige stappen in het maken van een goede flyer.
Een mooi design
Mensen moeten onder de indruk zijn van je flyer. Hier speelt het design een grote rol in. Het is daarom belangrijk om hier voldoende aandacht aan te besteden. Je kunt dit zelf doen of laten doen door een specialist op dit gebied. Ook is het bij een flyer drukken tegenwoordig al vaak mogelijk om gebruik te maken van een online ontwerptool, zodat je gelijk ziet hoe het eruit komt te zien als je het laat drukken. Zorg er in ieder geval voor dat het design er mooi uitziet. Houd hierbij rekening met voldoende witruimte en gebruik ook weer niet te veel tekst, zodat het overzichtelijk blijft. Een aanrader is om gebruik te maken van het kleurenpalet van je bedrijf, omdat het zo voor herkenning kan zorgen. Als je andere kleuren wilt kiezen, is dit uiteraard ook mogelijk. Probeer er dan wel voor te zorgen dat deze kleuren goed met elkaar matchen, zodat het een mooi samenhangend geheel kan worden.
Een logische structuur gebruiken
Een goede flyer bevat een logische structuur. Als dit namelijk niet het geval is, kan het zo zijn dat het mensen niet echt aanspreekt. En dit moet je natuurlijk zien te voorkomen, want je wilt een bepaald doel bereiken met je flyer. Zorg ervoor dat de belangrijkste informatie goed naar voren komt, zodat hier de nadruk op wordt gelegd. Een sterke titel, duidelijke afbeelding en call to action zijn in ieder geval onmisbaar, dus zorg ervoor dat dit de dingen zijn waar mensen als eerste naar kijken. Deze dingen zijn namelijk belangrijk om jouw bedrijf en product/dienst goed te promoten.
Maak het persoonlijk
Een andere tip bij het maken van een goede flyer is om het persoonlijk te maken. Dit is handig om te doen, omdat dit iemand een gevoel kan geven dat het speciaal voor hem/haar is ontworpen. Hoe persoonlijker jouw boodschap is, hoe groter de kans is dat mensen echt actie zullen ondernemen. Persoonlijk maken kun je doen door korte en krachtige teksten te schrijven en mensen nieuwsgierig te maken.
Deze tips hierboven kunnen jou op weg helpen met het maken van een pakkende flyer. En dit is belangrijk, want hoe beter jouw flyer, hoe groter de kans is dat je hier iets uit kunt halen. Ook offline marketing kan namelijk nog veel voordelen bieden voor jouw onderneming. Besteed in ieder geval voldoende aandacht aan het ontwerp en de manier van drukken, zodat je zeker weet dat het er straks komt uit te zien zoals je had verwacht.