Als personal trainer weet je hoe je jouw klanten kunt helpen om hun fitnessdoelen te bereiken. Het toevoegen van gezondheidscoaching aan jouw aanbod en het kunnen bespreken van voedingsgewoonten en de psychologische aspecten van gedragsverandering met jouw klanten zou echter ongetwijfeld jouw effectiviteit vergroten en jou op een veel hoger speelveld brengen. Hier zijn een aantal redenen waarom een personal trainer in Utrecht bijvoorbeeld meer een gezondheidscoach wordt.

Redenen waarom een gezondheidscoach

  • Tegenwoordig begrijpen klanten dat fitness en goede voeding hand in hand gaan. Hoewel personal trainers de basiskennis van voeding kennen, is er een overvloed aan kennis op te doen met de certificering voor gezeondheidscoaching.
  • Wellness is een veelzijdige onderneming die een holistische benadering vereist die een breed scala aan gezondheidsgewoonten en leefstijlfactoren omvat. Geregistreerde verpleegkundigen en diëtisten, massagetherapeuten en zelfs chiropractors worden gecertificeerd als gezondheidscoaches om het volledige spectrum van welzijn beter aan te pakken. Personal trainers die ook hun certificering voor gezondheidscoaching behalen, verwerven de gedragsverandering fysieke activiteit en vaardigheden om te coachen over voeding die ze nodig hebben om mensen in staat te stellen een langdurige gezondheid te bereiken.
  • Gezondheidscoaches kunnen cliënten begeleiden en assisteren, zelfs als ze niet in sessie zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld tools bieden waarmee klanten hun voeding kunnen volgen, gedrags- en levensstijlbeoordelingen kunnen uitvoeren, beslissingsbalanswerkbladen kunnen gebruiken en meer. Naast het aanreiken van tools weten gezondheidscoaches de meest effectieve feedback te geven en passende coachingstips te geven aan cliënten.  Gezondheidscoaches verdienen meer geld door meer diensten aan te bieden.
  • Gezondheidscoaches kunnen meer onderwerpen met hun cliënten bespreken, omdat vergadersessies doorgaans bestaan uit minder fysiek zwaar werk. In feite ontmoeten veel gezondheidscoaches hun klanten voor wandelingen, koffiegesprekken, bezoeken aan supermarkten, wandelingen en zelfs virtuele afspraken, die allemaal bijdragen aan het voldoen aan de uiteenlopende behoeften van elke klant.

Zo zie je maar dat je als personal trainer veel effectiever te werk zou kunnen gaan als je eigenlijk het hele totaal plaatje over ‘gezond leven’ en ‘gezond bewegen’ bij elkaar pakt.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *