Ondernemen

5 onmisbare tips voor het perfecte voorraadbeheer van cartridges

Je staat op het punt een belangrijk document te printen, je klikt op ‘afdrukken’ en… niets. Weer een lege cartridge! Je hebt geen nieuwe inktcartridges op voorraad, dus je moet wederom snel langs de copyshop. Je dag start met frustratie, verspilde tijd, stress en hogere kosten. Gelukkig kun je met een georganiseerd voorraadbeheer dit probleem heel makkelijk voorkomen. Met de juiste aanpak zorg je ervoor dat je altijd documenten kunt printen, waardoor je elke dag efficiënt en productief werkt. In dit artikel lees je 5 onmisbare tips voor het beheer van de printerinkt op kantoor en je thuiswerkplek.

Tip 1: zorg voor voldoende voorraad

Zorg dat je altijd genoeg cartridges op voorraad hebt liggen. Houd er wel rekening mee dat cartridges na verloop van tijd hun garantie verliezen. Heb je een printer van HP en gebruik je een HP 301 cartridge? Op de buitenkant van deze inktcartridge staat de laatste dag van de garantieperiode aangegeven in jaar/maand/dag. Als de dag ontbreekt, dan geldt de laatste dag van de aangegeven maand. Gelukkig kan de inkt van een cartridge niet bederven. Dus ook al ligt je kast vol ongeopende inktpatronen, je kunt ze nog jarenlang gebruiken.

Als je graag levenslang garantie wilt hebben op cartridges, kies dan voor de goedkopere cartridges van het 123inkt huismerk. Op deze voordelige alternatieven heb je altijd 100% garantie.

Tip 2: maak een duidelijke voorraadlijst

Een overzichtelijke lijst van je voorraden helpt je om te weten wat er allemaal op kantoor ligt. Met deze lijst weet je precies hoeveel zwarte of kleurencartridges je nog hebt en wanneer je nieuwe moet bestellen. Hang de lijst op een zichtbare plek, zodat je in één oogopslag ziet wat er allemaal nog in de kast ligt. Bovendien voorkomt een voorraadlijst dat je iets vergeet te bestellen.

Tip 3: gebruik opbergbakken en labels

Opbergbakken helpen je om cartridges en andere spullen netjes te bewaren. Plak labels op de bakken om snel te vinden wat je nodig hebt. Zorg daarnaast voor voldoende opbergruimte in je kast, zodat elke opbergbak er perfect in past. Zo geniet jij elke dag van een overzichtelijke en opgeruimde werkplek.

Tip 4: vervang je cartridges op tijd

Plan een vast moment in de week om het inktniveau van jouw cartridges te checken. Bij een HP printer met een HP 302 cartridge, doe je dit via de printersoftware op je computer, via het scherm van je printer of via de HP printer-app. Door het inktpeil te controleren, weet je wanneer het tijd is om de cartridges te vervangen. Bovendien voorkom je dat de afdrukkwaliteit van je documenten afneemt. Zeker voor zakelijke documenten is het belangrijk dat ze er altijd scherp en helder uitzien.

Tip 5: bestel bij een betrouwbare leverancier

Een goede leverancier zorgt ervoor dat bestellingen altijd op tijd worden geleverd. Als je bij 123inkt.nl vóór 23.59 uur bestelt, worden je cartridges de volgende werkdag al bezorgd. Je kunt erop rekenen dat alles netjes en snel wordt afgeleverd. Kom je er ineens achter dat je te weinig cartridges op voorraad hebt? Geen zorgen, de dag erna kun je direct verder printen.

Hopelijk kun je na het lezen van deze 5 tips meteen aan de slag met het organiseren van je cartridges. Een goede voorraad maakt je werkdag een stuk makkelijk en voorkomt stress en gedoe. Veel succes met het organiseren van jouw kantoor!

Similar Posts

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *