Ondernemen Trends

Google Hotel Ads vs. Google Ads: een uitgebreide vergelijking

Steeds meer hotels maken gebruik van Google Hotel Ads, een krachtige manier om potentiële gasten te vinden. Google Hotel Ads toont hoteladvertenties aan zoekmachine en Google Maps gebruikers. Op het eerste gezicht heeft het veel gelijkenissen met Google Ads, maar er zijn zeker ook een aantal belangrijke verschillen. De grootste en meest voornaamste verschillen tussen Google Hotel Ads en Google Ads zijn hieronder weergegeven.

Doelgroep en plaatsing

Een van de grootste verschillen tussen Google Hotel Ads en Google Ads is de doelgroep en plaatsing. Google Hotel Ads zijn specifiek gericht op mensen die op zoek zijn naar accommodaties voor hun vakantie of zakenreis. Deze advertenties worden getoond in de zoekresultaten op Google en in Google Maps. Ze zijn bedoeld om mensen te helpen om de juiste accommodatie te vinden voor hun reisbehoeften. Google Ads, aan de andere kant, is gericht op een breder publiek, de ads kunnen op meer locaties en bij veel meer soorten zoekresultaten worden getoond, afhankelijk van de doelgroep en het doel van de campagne. Daarin heeft de adverteerder met andere woorden meer vrijheid. Hij kan bijvoorbeeld ook focussen op mensen die zoeken naar reisinspiratie, maar die (nog) niet specifiek zoeken naar een hotel.

Tarieven en betaling

Een ander belangrijk verschil tussen Google Hotel Ads en Google Ads is hoe de tarieven worden berekend. Bij Google Hotel Ads kan je ervoor kiezen om een commissie per verblijf te betalen. Je betaalt dus enkel als Google voor jou omzet genereert. Hierdoor kan je ook met een klein budget reeds gebruikmaken van Hotel Ads. Bovendien liggen de tarieven lager dan bij andere boekingsplatformen. Bij Google Ads heb je andere biedmogelijkheden, zoals ROAS, CPA (Cost Per Aquisition), of het maximaliseren van klikken of conversies. CPA lijkt in sommige opzichten op de commissie per verblijf strategie, maar een groot verschil is dat je bij de commissie per verblijf methode alleen betaalt wanneer het verblijf daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Bij annuleringen betaal je dus niets, dit is bij CPA wel zo.

Weergave en formaat

Een laatste belangrijk verschil tussen Google Hotel Ads en Google Ads is hoe de advertenties worden weergegeven. Bij Google Hotel Ads worden de advertenties weergegeven als een lijst met accommodaties, met afbeeldingen, prijzen, beoordelingen en andere relevante informatie. Het hotel wordt ook weergegeven op een kaart in Google Maps. In feite lijkt het op een boekingsplatform, zoals je het al kent van bijvoorbeeld Booking.com. Zoekmachinegebruikers kunnen dus ook heel eenvoudig hotels, prijzen, locaties en beschikbaarheden nagaan en informatie raadplegen omtrent de voorzieningen en de kamers. En dat zonder dat ze naar een boekingsplatform hoeven te surfen. Bij Google Ads kunnen advertenties worden weergegeven in diverse formaten, afhankelijk van het doel van de campagne en de doelgroep. De meer interactieve zichtbaarheid bij Google Hotel Ads biedt de adverteerders meer mogelijkheden om conversies te behalen.

Google Hotel Ads en Google Ads gebruiken

Al met al zijn er dus een aantal belangrijke verschillen tussen Google Hotel Ads en Google Ads. Als je op zoek bent naar een manier om mensen die zoeken naar een hotel beter te bereiken, is Google Hotel Ads een logische keuze. Als je echter op zoek bent naar een manier om te adverteren en zo een bredere range van zoekende reizigers te bereiken, kan Google Ads wellicht een beter passende optie zijn. Google Ads is ook een krachtige manier om je naamsbekendheid te vergroten. In de praktijk zijn zowel Google Hotel Ads als Google Ads met andere woorden interessant. Google Hotel Ads vervangt Google Ads dan ook niet, het is er eerder een aanvulling op.

Similar Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *